ကုန္သယ္ယူခ ေစ်းတက္၊ ပစၥည္းေစ်းႏႈန္းမ်ားပါ တက္ဖြယ္ရွိ

ကုန္ပစၥည္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ စရိတ္မ်ား ျမင့္တက္ေနသျဖင့္ ကုန္ပစၥည္း ေစ်းႏႈန္းမ်ားပါ ျမင့္တက္ႏိုင္ဖြယ္ ရွိသည္ဟု စီးပြားေရး အသိုင္းအဝန္းက ခန္႔မွန္းၾကသည္။

မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ ၾကက္သြန္နီပြဲ႐ံု မန္ေနဂ်ာတဦးက “တန္ဆာခ ေတြကေတာ့ တပိႆာကို က်ပ္ ၂၀ ကေန ၃၀ အထိတက္တယ္” ဟု ေျပာသည္။

သို႔ရာတြင္ ယခုတေလာ အေရာင္းအဝယ္ မေကာင္းသျဖင့္ ပစၥည္းမ်ားကို ယခင္ေစ်းႏႈန္း အတိုင္းသာ ေရာင္းခ်ေနရေၾကာင္း၊ အဓိကအားျဖင့္ င႐ုတ္၊ ၾကက္သြန္၊ အာလူး စသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားမွာ အဝင္မ်ားေန ေသာေၾကာင့္ ေစ်းတက္ ေရာင္းခ်ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ ေသးေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။

“ပြဲ႐ံုေတြကေတာ့ ေစ်းႏႈန္းတက္ဖို႔ကိုပဲ ေစာင့္ေနၾကတဲ့ သေဘာမွာ ရွိတယ္။ တရုတ္က သြင္းတဲ့ ကုန္ပစၥည္း ေစ်းႏႈန္းေတြလည္း ျမင့္လာဖုိ႔ ရွိတယ္” ဟု သူက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

သယ္ယူပို႔ေဆာင္ စရိတ္မ်ားမွာ အဓိကအားျဖင့္ ရွမ္းျပည္ ေျမာက္ပိုင္းတြင္ ပိုမိုျမင့္တက္ ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ရန္ကုန္ ဘုရင့္ေနာင္ရွိ ပြဲ႐ံုတခုမွ ကုန္သည္ တဦးကလည္း ရန္ကုန္မွ မႏၱေလးသို႔ ကုန္ပစၥည္း ပို႔ေဆာင္စရိတ္ တပိႆာ လွ်င္ ၆၀ က်ပ္အထိ ျမင့္တက္ လာေၾကာင္း၊ ယခင္ ေစ်းႏႈန္းမွာ တပိႆာလွ်င္ က်ပ္ ၃၀ ေက်ာ္ခန္႔သာ ရွိေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္- မႏၱေလး ၾကားၿမိဳ႕မ်ား အတြက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခမွာ တပိႆာလွ်င္ က်ပ္ ၅၀ ေက်ာ္ ေပးရေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ႏိုဝင္ဘာလကုန္ပိုင္းက ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနတို႔က ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားကို ၎တို႔တင္ေဆာင္ေနက် ကုန္အေလးခ်ိန္ထက္ ေလွ်ာ့၍ တင္ေဆာင္ရန္ ညႊန္ၾကားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ တန္ဆာခမ်ား ျမင့္တက္လာျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း တရုတ္ျပည္ဘက္သို႔ ကုန္စည္မ်ား ပို႔ေဆာင္ေနက် ကုန္ကားေမာင္းႏွင္သူ တဦးက ေျပာသည္။

၎ ကားသမားက “ေျမျပန္႔ဘက္မွာေတာ့ ကားခက ရွမ္းျပည္ဘက္မွာေလာက္ မတက္ဘူး။ ရွမ္းျပည္ဘက္မွာ ဆိုရင္ ကားခက ႏွစ္ဆေလာက္ တက္တယ္။ မႏၱေလးကေန လားရွိဳးအထိ ဆိုရင္ ဆန္တအိတ္ကို အရင္က က်ပ္ ၁ ေထာင္ေက်ာ္ ရတယ္။ အခုဆိုရင္ေတာ့ အနည္းဆံုး က်ပ္ ၂ ေထာင္ေလာက္ ရတယ္” ဟု ဆိုသည္။

မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ မူဆယ္ၿမိဳ႕အထိ ကုန္ပို႔ေဆာင္ခမွာ တပိႆာလွ်င္ ယခင္က က်ပ္ ၅၀ ေက်ာ္ ေပးရေသာ္လည္း ယခု က်ပ္ ၁၀၀ ေက်ာ္ အထိ ျမင့္တက္လာေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားခ်က္ မထုတ္မီတြင္ ကုန္တင္ကားႀကီး တစီးလွ်င္ အနည္းဆံုး ၄၅ တန္ခန္႔ တင္ေဆာင္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏိုဝင္ဘာလကုန္ပိုင္းမွ စ၍ သက္ဆိုင္ရာက ယာဥ္ႏွင့္ ကုန္ပစၥည္း ပူးေပါင္း အေလးခ်ိန္ တန္ ၃၀ ထက္ မပိုရဟု ညႊန္ၾကားခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေၾကာင္း ကုန္ကားေမာင္းသူမ်ား ထံမွ သိရသည္။

မူဆယ္ၿမိဳ႕မွ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တဦးကလည္း တ႐ုတ္ျပည္ပို႔ကုန္မ်ားသာ ေစ်းတက္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ သြင္းကုန္မ်ားပါ တက္လာႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။

၎က “ေလာေလာဆယ္ေတာ့ တ႐ုတ္ပစၥည္းေတြက ေျပာသေလာက္ႀကီး ေစ်းတက္တာမ်ိဳး မရွိေသးဘူး။ ဒါေပမယ့္ သႀကၤန္အၿပီးမွာ ဝင္လာမယ့္ တ႐ုတ္ ေျမဆီေတြကေတာ့ ဒီပံုစံအတိုင္းဆိုရင္ ေစ်းတက္မယ့္သေဘာ ရွိတယ္” ဟု ဆိုသည္။

ယခု လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရွမ္းျပည္နယ္မွ ေျပာင္းဖူးမ်ား၊ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္း ေဒသမွ ဖရဲသီးမ်ားကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ တင္ပို႔ျခင္းသည္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အပါအဝင္ ကုန္ကား ပိုင္ရွင္မ်ားအတြက္ပါ ဝင္ေငြေကာင္းသည့္ အလုပ္တခု ျဖစ္ေနေၾကာင္းလည္း တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ မူဆယ္ၿမိဳ႕မွ ကားသမား တဦးက ေျပာသည္။

၎က “ကားခေတြ ေစ်းတက္လို႔ ေျပာင္းဖူးကုန္သည္တခ်ိဳ႕က ေစ်းနည္းနည္းတင္ၿပီးေတာ့ တ႐ုတ္ျပည္ကို ပို႔တယ္။ ဒါလည္း တ႐ုတ္က ယူေနတုန္းပဲ။ ကားပိုင္ရွင္ေတြကလည္း ႏွစ္ရက္ကို တေခါက္ႏႈန္း ရတဲ့အထိ ေျပးဆြဲၾကတယ္။ ကုန္အေရ အတြက္ေတာ့ နည္းသြားတာေပါ့။ ကားႀကီး တစီးဆိုရင္ အရင္က ေျပာင္းဖူးအိတ္ ၇၀၀ တင္တယ္၊ အခုက်ေတာ့ ၃၅၀ ေလာက္ပဲ” ဟု ေျပာဆိုသည္။

ကုန္ပစၥည္း တင္ေဆာင္ခြင့္ အေလးခ်ိန္ကို သက္ဆိုင္ရာက သတ္မွတ္လိုက္ေသာ္လည္း ကုန္ကားတခ်ိဳ႕သည္ ကား အေလးခ်ိန္ စစ္ေဆးေရး စခန္းမွ ဝန္ထမ္းမ်ားကို လာဘ္ထိုးကာ ယခင္ကဲ့သို႔ တန္ ၄၊ ၅ ဆယ္ခန္႔ တင္ေဆာင္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ရန္ကုန္- မႏၱေလး ကားသမား တဦးက “ကုန္အေလးခ်ိန္ စစ္ေဆးေရး စခန္းေတြမွာ ဌာနဆိုင္ရာက လူႀကီးေတြ လစ္တဲ့ အခ်ိန္တို႔၊ ညေနပိုင္း ေမွာင္စပ်ိဳးတဲ့အခ်ိန္တို႔မွာဆိုရင္ ေအာက္ေျခ ဝန္ထမ္းေလးေတြကို ပိုက္ဆံပိုေပးၿပီးေတာ့ သြားလာ ေနၾကတဲ့ ကားေတြလည္း ရွိတုန္းပဲ” ဟု ေျပာသည္။

သက္ဆိုင္ရာမွ သတ္မွတ္ထားသည့္ အေလးခ်ိန္ထက္ ပိုမိုတင္ေဆာင္သည့္ ယာဥ္ေမာင္းကို ေငြဒဏ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေထာင္ဒဏ္ ၁ လ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးကို ေသာ္လည္းေကာင္း ခ်မွတ္ႏိုင္ေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။

ကုန္တင္ကားအမ်ားစုသည္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ပိုမိုတင္ေဆာင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၏ ေဘးနံရံမ်ားကို ထက္ဝက္ခန္႔သာ ထားရွိေတာ့ျခင္း၊ တခ်ိဳ႕အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ျဖဳတ္ထုတ္ျခင္းျဖင့္ ၎တို႔၏ ေမာ္ေတာ္ကားကို အေလးခ်ိန္ ေလွ်ာ့ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လာၾကသည္ဟု ကားသမားမ်ားက ဆိုသည္။

ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ စိုင္းဇြမ္ဆိုင္း ေရးသားသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: