ဓာတ္ဆီေမွာင္ခုိေစ်းကြက္ ဘာေၾကာင့္ ျပန္ေပၚလာရသလဲ

လတ္တေလာ ဓာတ္ဆီေမွာင္ခုိေစ်းကြက္ ႀကီးထြား လာရျခင္းသည္ စစ္အစုိးရက ပုဂၢလိကေလာင္စာဆီ ဆုိင္မ်ားကုိ ဓာတ္ဆီ လုံေလာက္စြာ ျပန္လည္ ျဖန္႔ျဖဴး မေပးႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

altျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေလာင္စာဆီ သုံးစြဲမႈ က႑တြင္ ဓာတ္ဆီကုိအသုံးျပဳသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ႏွင့္ မီးစက္မ်ား မ်ားျပားလာမႈေၾကာင့္ ဓာတ္ဆီပုိမုိလုိအပ္ေၾကာင္း၊ ထုိလုိအပ္ခ်က္ကုိ အစုိးရက မျဖည့္တင္းႏုိင္သည့္အျပင္ ျပည္ ပမွ တင္သြင္းေနသည့္ ဓာတ္ဆီပမာဏကုိလည္း ၿပီးခဲ့သည့္ ႏုိ၀င္ဘာလအတြင္းမွ စတင္ၿပီး ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ေၾကာင္း ေလာင္ စာ ဆီႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဓိကခ်ဳပ္ကုိင္ထားသည့္ ထူးကုမၸဏီႏွင့္ နီးစပ္သူတဦးကေျပာသည္။

ထုိ႔အျပင္ ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္သတၱပတ္ အတြင္း ထုိင္းျမန္မာနယ္စပ္ တာခ်ီလိတ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမွ ဓာတ္ဆီတင္သြင္းမႈသည္ ယခင္တပတ္ တင္သြင္းမႈ ပမာဏထက္ ဂါလန္ေပါင္း ၉၁၀၀ ေက်ာ္ ေလ်ာ့နည္းခဲ့ေၾကာင္း ၿပီးခဲ့သည့္ တနလၤာေန႔ထုတ္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း ၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ အင္တာနက္ စီးပြားေရးသတင္း ဂ်ာနယ္တြင္ ေရးသားထားသည္။

ႏုိ၀င္ဘာလ ၁၀ ရက္ေန႔မွ ၁၆ ရက္ အတြင္း တင္သြင္းခဲ့သည့္ ဓာတ္ဆီဂါလန္ေပါင္း ၇၅၂၅၀ တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ႏုိ၀င္ဘာလ ေနာက္ဆုံး အပတ္အတြင္းတြင္မူ ဓာတ္ဆီဂါလန္ ၆၆၁၀၀ တင္သြင္းခဲ့သည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ယာဥ္အစီးေရ ၉ သိန္း ၈ ေသာင္း ေက်ာ္အထိ ျမင့္တက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထက္၀က္ေက်ာ္မွာ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ ဓာတ္ဆီသုံးစြဲမႈ ပမာဏမွာ ၿပီးခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ထက္ ႏွစ္ဆျမင့္တက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္မ်ားအတြင္းက ႏွစ္စဥ္ ဓာတ္ဆီ ဂါလန္ သန္း ၁၀၀ ႏွင့္ ဒီဇယ္ဂါလန္ သန္း ၃၄၀ သုံးစြဲခဲ့သည္ဟု တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ ဆင္ဟြာ သတင္းတပုဒ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ တႏွစ္လွ်င္ ေရနံစိမ္း စည္ေပါင္း ၆ သန္းခန္႔ ထုတ္လုပ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ႏုိင္ငံအတြင္းသုံးစြဲရန္ မလုံေလာက္သည့္ အတြက္ ေရနံစိမ္းကုိ ျပည္ပမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၃၀ ခန္႔သံုးၿပီး ႏွစ္စဥ္တင္သြင္းကာ ခ်က္လုပ္ရသည္ဟုလည္း သိရသည္။

ရန္ကုန္တုိင္း လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ ပုဂၢလိက ေလာင္စာဆီ ဆုိင္ တဆုိင္မွ အေရာင္း၀န္ထမ္း တဦးကလည္း “အရင္ ၁၀ ရက္စာ ေရာင္းဖုိ႔ ဓာတ္ဆီ ဂါလန္ ၁ သိန္း ခြဲတမ္းရတဲ့ ဆုိင္က အခုဆုိရင္ ဂါလန္ ၆ ေသာင္းပဲ ရေတာ့တယ္။ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ ေလ်ာ့သြားတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း လုိအပ္သည့္ ေလာင္စာဆီကုိ သန္လ်င္ ေရနံခ်က္စက္ရုံမွ ထုတ္လုပ္ေပးသည့္ အျပင္ မေလးရွား၊ တရုတ္ႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံတုိ႔မွ တင္သြင္းသည္။ ျမ၀တီကုန္သြယ္ေရး ဇုန္မွ တင္သြင္းမႈကုိမူ ၿပီးခဲ့သည့္ ဇူလုိင္လအတြင္း နယ္စပ္တံတား ပိတ္လုိက္သည့္ အတြက္ ရပ္ဆုိင္းခဲ့သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္လအတြင္းမွ စတင္ၿပီး ေလာင္စာဆီ ျဖန္႔ျဖဴးေရးကုိ အစုိးရက ပုဂၢလိကလုပ္ကုိင္ခြင့္ ျပဳခဲ့သည္ ဆုိေသာ္လည္း ဓာတ္ဆီထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ေစ်းႏႈန္းကုိ အစုိးရ ဆက္လက္ထိန္းခ်ဳပ္ထားၿပီး ပုဂၢလိက ေလာင္စာဆီဆုိင္မ်ားသည္ အစုိးရထံမွ ဓာတ္ဆီလွ်င္တဂါလန္ ၂၃၀၀ က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ ၀ယ္ယူရၿပီး အစုိးရ သတ္မွတ္ေပးသည့္ ေစ်းႏႈန္း ၂၅၀၀က်ပ္ျဖင့္သာ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေလာင္စာဆီ ျဖန္႔ျဖဴးေရး ဆုိင္ေပါင္း ၂၄၆ ဆုိင္ကုိ ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္လ အတြင္းက ပုဂၢလိက ေရာင္း၀ယ္ေရး ဆုိင္မ်ားအျဖစ္ လႊဲေျပာင္းေပးရာ အစုိးရႏွင့္ နီးစပ္သည့္ ဦးေဇာ္ေဇာ္၊ ဦးေတဇ၊ ေဒါက္တာ စုိင္းဆမ္ထြန္း အစရွိသည့္ လုပ္ငန္း ရွင္မ်ား၊ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဦးပုိင္ လီမိတက္၊ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ စသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက လုပ္ကုိင္ခြင့္ ရခဲ့သည္။

ဒီဇယ္ဆီႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ ပုိ႔ကုန္၀င္ေငြ (Export Earning) ရွိသည့္ ငါးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းႏွင့္ ျပည္ပကုန္ပစၥည္း တင္သြင္းခြင့္ရွိသူတုိင္းကုိ ဒီဇယ္ဆီတင္သြင္းခြင့္ ေပးထားၿပီး ျဖန္႔ျဖဴးရာတြင္လည္း ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား သတ္မွတ္ ထားျခင္း မရွိေပ။

စြမ္းအင္က႑ကုိ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲလုိက္သည္ ဆုိေသာ္လည္း ဓာတ္ဆီကုိမူ လြတ္လပ္စြာ ၀ယ္ယူခြင့္ မရဘဲ ယခုအခါ အကန္႔အသတ္ျဖင့္သာ ၀ယ္ယူရရွိသည့္ အျပင္ တန္းစီစနစ္ျဖင့္ ၀ယ္ယူေနရေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားရွိ ျပင္ပေမွာင္ခုိ ေလာင္စာဆီေစ်းကြက္တြင္ ဓာတ္ဆီ တဂါလန္လွ်င္ ၃၄၀၀ က်ပ္ေစ်း ရွိသည္ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း ၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ အင္တာနက္ စီးပြားေရးသတင္း ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ပုဂၢလိက ေလာင္စာဆီဆုိင္မ်ားတြင္ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ဓာတ္ဆီေစ်းႏႈန္းႏွင့္ ျပင္ပေမွာင္ခုိေစ်းကြက္ရွိ ဓာတ္ဆီေစ်းႏႈန္း ကြာျခားျခင္းေၾကာင့္ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္း ၀င္ေငြနည္းပါးၿပီး အလုပ္လက္မဲ့မ်ားျပားသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၀င္ေငြ ရရွိရန္ တန္းစီ တုိးစားသည့္ လူတန္းစား တရပ္ ျပန္လည္ ေပၚေပါက္ လာေၾကာင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ စာေရးဆရာတဦးက ဆုိသည္။

“မနက္ေရာ၊ ညေရာ၊ ကားေတြ၊ ဆုိင္ကယ္ေတြ တန္းစီတာ ရာခ်ီတယ္။ ဟုိတုန္းက လမ္းေပၚမွာ မေတြ႕ရတဲ့ ေမာ္ဒယ္လ္နိမ့္ ကားေတြ၊ ေမာင္းမရတဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔ တန္းစီ ထုတ္စားၾကတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။

ဆုိင္ကယ္ တစီးလွ်င္ တေန႔ ၅ႀကိမ္ခန္႔ ဓာတ္ဆီထုတ္ယူၿပီး ျပန္လည္ေရာင္းခ်ပါက အျမတ္ေငြက်ပ္ ၁ ေသာင္းခန္႔ ရရွိ ေၾကာင္း၊ ကားတစီးလွ်င္ အနည္းဆုံးက်ပ္ ၂ ေသာင္းခန္႔ ရေၾကာင္း ယင္း မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံ စာေရးဆရာက ဆက္ရွင္းျပသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ စီးပြားေရး ပညာရွင္တဦးကလည္း ဓာတ္ဆီျဖန္႔ျဖဴးမႈ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ေနျခင္းမွာ ၀ယ္လုိအားႏွင့္ ေရာင္းလုိအား မမွ်တမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေစ်းကြက္လုိအပ္ခ်က္ကုိ ျပည့္မီရန္ မျဖန္႔ျဖဴးေပးႏုိင္သေရြ႕ ျပင္ပဓာတ္ဆီ ေမွာင္ခုိေစ်းကြက္ သည္ ဆက္လက္ ႀကီးထြားေနဦး မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိသုိ႔ ျဖစ္ရျခင္းမွာ အစုိးရက ဓာတ္ဆီႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျဖန္႔ျဖဴးေရးအပုိင္း ကုိသာ ပုဂၢလိက လုပ္ပိုင္ခြင့္ ျပဳခဲ့ၿပီး တင္သြင္းမႈ အပုိင္းကုိ ဆက္လက္ခ်ဳပ္ကုိင္ထားသည့္ အတြက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

ဒီဇယ္ဆီႏွင့္ ပတ္သက္၍မူ အစုိးရက ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကုိ ျဖန္႔ျဖဴးေရး အပုိင္းတြင္သာမက တင္သြင္းမႈအပုိင္းတြင္ပါ လြတ္လပ္စြာ လုပ္ပုိင္ခြင့္ ျပဳထားသည့္အတြက္ ေမွာင္ခုိေစ်းကြက္ ႀကီးထြားမလာသည့္အျပင္ မည္သည့္ အခက္အခဲမွ် မရွိေၾကာင္း ေထာက္ျပသည္။

ရန္ပိုင္ႏွင့္အတူ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ဧရာဝတီသတင္းေထာက္ ပူးေပါင္း ေရးသားသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: