ဓာတ္ဆီ ေမွာင္ခို ေစ်းျပန္ေကာင္း

ေလာင္စာဆီမ်ားကို အကန္႔အသတ္ျဖင့္ စတင္ေရာင္းခ်ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ျပည္တြင္း ဓာတ္ဆီ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္ ဦးေမာ့လာ ေသာေၾကာင့္ ပုဂၢလိက ဓာတ္ဆီ အေရာင္းဆိုင္မ်ားမွ ထုတ္ယူ၍ ျပန္လည္ ေရာင္းစားသူ အမ်ားအျပား ရွိေနၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ပုဂၢလိကဆိုင္မ်ားတြင္ ဓာတ္ဆီတဂါလန္ ေစ်းႏႈန္းမွာ ၂၅၀၀ က်ပ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေမွာင္ခုိေစ်းကြက္တြင္ ၃၀၀၀ က်ပ္မွ ၃၂၀၀ က်ပ္အထိ ေစ်းေပါက္ေသာေၾကာင့္ ျပန္လည္ေရာင္းခ်သူမ်ား တြက္ေျခကိုက္သည့္အတြက္ ဆုိင္မ်ားတြင္ လွည့္လည္၀ယ္ယူမႈမ်ား ရွိေနဟု သိရသည္။

“ျပန္ေရာင္းစားေနတဲ့သူေတြ ရွိေနလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ပံုစံအတိုင္း ေရာင္းခ်ေနပါတယ္။ ေလးဘီးကားတစီးကို ၂ ဂါလန္နဲ႔ တျခားကားေတြကိုေတာ့ အမ်ားဆံုး ၅ ဂါလန္အထိ ေရာင္းခ်ေပးပါတယ္။ အဲဒီထက္ပိုၿပီး ဘယ္ကားကိုမွ ေရာင္းမေပးပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း ခြဲတန္းအလုိက္ ေရာင္းရတာဆိုေတာ့ ကားေတြအားလံုး ရႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ စီစဥ္ရတာပါ” ဟု ထူးကုမၸဏီပိုင္ ဓာတ္ဆီအေရာင္းဆိုင္ တာ၀န္ရွိသူ တဦးကေျပာသည္။

ရန္ကုန္အပါအဝင္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၌ ႏိုဝင္ဘာလ အေစာပိုင္းမွစ၍ ေလာင္စာဆီမ်ားကုိ အကန္႔အသတ္ျဖင့္သာ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ေသာေၾကာင့္ တန္းစီ ေစာင့္ဆုိင္းရေၾကာင္း သိရသည္။

တျခား စက္သံုးဆီ အေရာင္းဆိုင္ တခုမွ ဝန္ထမ္းတဦးကလည္း “ဒီလဆန္းေလာက္ကတည္းက ၀ယ္ယူသူေတြ သိသိသာသာ တုိးလာတယ္။ တခါမွ လာမထုတ္ဖူးတဲ့ ကားေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ ကားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက က်ေနာ္တို႔လုိ ဆိုင္ေတြကေန၀ယ္ၿပီး ျပန္ေရာင္းစားေနတယ္လုိ႔ ၾကားတယ္” ဟု ဆိုသည္။

မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္လည္း ဓာတ္ဆီ၀ယ္ယူရန္ ၃ နာရီခန္႔ ေစာင့္ဆိုင္းရေၾကာင္း၊ ဆိုင္ကယ္မ်ားမွာ မေစာင့္ႏုိင္သည့္အတြက္ ျပင္ပမွ ၀ယ္ယူအသံုးျပဳရသည္ကမ်ားေၾကာင္း၊ ၀ယ္ယူရသည့္ေစ်းႏႈန္းမွာ ၃၂၀၀ ၀န္းက်င္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာသည္။

ယခုႏွစ္ ဇြန္လ ၁၀ရက္ေန႔မွစ၍ စစ္အစုိးရက ေလာင္စာဆီ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေရးကုိ ပုဂၢလိကသုိ႔ ေျပာင္းလဲလုပ္ပုိင္ခြင့္ျပဳခဲ့ သည္။

စစ္အစုိးရက တဂါလန္လွ်င္၂၃၅၀ က်ပ္ႏႈန္းျဖင့္ ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီအေရာင္းဆုိင္မ်ားသို႔ ခ်ေပးၿပီး ေစ်းႏႈန္းကုိ ၂၅၀၀ က်ပ္ ထက္မပုိဘဲ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ေပးရမည္ဟု ကန္႔သတ္ထားသည္။

စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနက ပုဂၢလိက စက္သံုးဆီ ဆိုင္မ်ားအား တဂါလန္ ေရာင္းေစ်း၏ ငါးရာခိုင္ႏႈန္းအထိ အခြန္ေကာက္ခံရန္ အစီအစဥ္ရွိေနေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္တြင္ ဓာတ္ဆီတစ္ဂါလန္လွ်င္ ၂၈ က်ပ္သာ အခြန္ေကာက္ခံထားေၾကာင္း သိရသည္။

သို႔ေသာ္ ထုိကဲ့သို႔ အခြန္ေကာက္ခံမႈမွာ ၆ လအထိသာ ေဆာင္ရြက္မည္ဟု ေၾကညာထားေသာေၾကာင့္ ယခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလကုန္တြင္ စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ေပးေဆာင္ရမည့္အခြန္မွာ ၅ ဆခန္႔ တိုးျမင့္လာမည္ ျဖစ္သည္။

“အခြန္ေတြတုိးမယ္ဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔လည္း ဆီေစ်းကိုတုိးၿပီး ေရာင္းသြားဖုိ႔ပဲရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အထက္က လူႀကီးေတြ ဆံုးျဖတ္ရမယ့္ကိစၥပါ” ဟု ထူးကုမၸဏီပိုင္ ဓာတ္ဆီအေရာင္းဆိုင္ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ဆိုသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေရာင္းခ်လ်က္ရွိေသာ စက္သံုးဆီမ်ားမွာ ျမ၀တီႏွင့္ တာခ်ီလိတ္နယ္စပ္ဂိတ္မ်ားမွ တင္ပို႔ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေလာင္စာဆီ ျဖန္႔ျဖဴးေရးကုိ ဦးေတဇ (ထူး ထေရးဒင္း)၊ ဦးေဇာ္ေဇာ္ (မက္စ္ျမန္မာ ကုမၸဏီ)၊ ဦးေက်ာ္၀င္း (ေ႐ႊသံလြင္ ထေရးဒင္း)၊ ဦးေဌးျမင့္ (ယုဇန ကုမၸဏီ)၊ အဏၰ၀ါလႊမ္း ကုမၸဏီ၊ နီလာ႐ိုးမ ကုမၸဏီ၊ Fisheries & Marine Product 2000 Limited၊ ဦးေနေအာင္၊ ဦးေအာင္သက္မန္း (ဧရာေ႐ႊ၀ါ)၊ ဂရင္းေအးရွား၊ ဦးခင္ေမာင္ေအး (ေကတုမတီ)၊ ဦးခင္ေရႊ (ေဇကမာၻကုမၸဏီ)၊ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပိုင္ လီမိတက္၊ ဦး၀င္းေအာင္ (ဒဂံု အင္တာေနရွင္နယ္)၊ ေကာင္းေဇာ္ဟိန္း ကုမၸဏီ၊ ျမန္မာ ႏိုင္ဂ႐ု (ပ္)၊ ဦးခ်စ္ခိုင္ (ဧဒင္)၊ ျမတ္ေမတၱာမြန္ စသည့္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားက လက္၀ါးႀကီးအုပ္ထားသည္။

ဧရာဝတီသတင္းေထာက္ ဟိန္းသူႏွင့္အတူ ယုယမိုး ပူးေပါင္းေရးသားသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: