ဦးပိုင္ ကားေစ်းကြက္ကို လက္၀ါးႀကီးအုပ္

ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္ႏွင့္ တ႐ုတ္ ကားထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီ ေဒါင္ဖန္း ကုမၸဏီတို႔ ပူးေပါင္းၿပီးေနာက္ ကားထုတ္လုပ္ေရး ေစ်းကြက္အား လက္၀ါးႀကီးအုပ္ ျခယ္လွယ္လာေၾကာင္း ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာသည္။

ဦးပိုင္လီမိတက္ႏွင့္ ေဒါင္ဖန္း ကုမၸဏီ ဖက္စပ္ထုတ္ မိုက္ခ႐ုိဘတ္စ္ကားမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာက စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားဟု မသတ္မွတ္ဘဲ ျပည္ပမွ တိုက္႐ိုက္ တင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ားကဲ့သို႔ ေရာက္ရွိ အကၡရာနံပါတ္ အတိုင္း ထုတ္ေပးမည္ဟု သတင္းရရွိသည္။

ယင္းသို႔ ျပည္ပသြင္း ေရာက္ရွိအကၡရာနံပါတ္ ထုတ္ေပးျခင္းသည္ ပုဂၢလိက ဖက္စပ္ကား ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သည့္ ေစ်းကြက္ တြင္ ပထမဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္ပသြင္း ေရာက္ရွိ နံပါတ္ရ သတ္မွတ္ကားမ်ားသည္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ နံပါတ္ရ ကားမ်ားထက္ ေစ်းပိုျမင့္ေၾကာင္း ကားေစ်းကြက္ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ေျပာဆိုသည္။

ထို႔အျပင္ တျခားဖက္စပ္ကားမ်ား ထုတ္လုပ္ေနသည့္ ကုမၸဏီမ်ားအေနႏွင့္ တင္ျပထားသည့္ အေရအတြက္အတိုင္း ထုတ္လုပ္ ခြင့္ မရရွိေသာ္လည္း ဦးပိုင္လီမိတက္က ထုတ္လုပ္ခြင့္ရရွိသြားမည္ဟု ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန(ကညန) မွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးက ေျပာသည္။

“ဖက္စပ္ေပါင္းၿပီးထုတ္ေနတဲ့ တျခားကားကုမၸဏီေတြ ရွိေတာ့ ဦးပိုင္ကို ေပးၿပီး တျခား ကုမၸဏီေတြ မေပးတာကေတာ့ ေနာက္ ဆက္တြဲ ျပႆနာျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ ဦးပိုင္အရွိန္နဲ႔ ဆိုေတာ့ အားလံုးက မေက်နပ္ေပမယ့္ မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ။ ဥပမာ ၂၀၀၉- ၂၀၁၀ ႏွစ္ထဲမွာ အစီး ၁၀၀ ထုတ္မယ္လို႔ အေရအတြက္ တင္ျပထားတာကို တျခားကားကုမၸဏီေတြက တင္ျပတဲ့အတိုင္း ထုတ္ခြင့္ ရခ်င္မွ ရေပမယ့္ ဦးပိုင္ကေတာ့ တင္ျပတဲ့ အတိုင္းထုတ္ခြင့္ရမယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။

ျပည္တြင္းစက္မႈဇုန္တခုတြင္ လိုက္ေအ့စ္၊ မွန္လံုကားႏွင့္ အိမ္စီး ဇိမ္ခံကားမ်ားကို တ႐ုတ္ ကုမၸဏီ တခုႏွင့္ ဖက္စပ္ ထုတ္လုပ္ ေနေသာ္လည္း သက္ဆိုင္ရာက စက္မႈဇုန္ထုတ္ နံပါတ္ ေပးေၾကာင္း လုပ္ငန္းရွင္ တဦးက လည္း ေျပာသည္။

“က်ေနာ္တို႔ ကုမၸဏီကလည္း တ႐ုတ္နဲ႔ ဖက္စပ္ထုတ္ေနတာပဲ။ ဇုန္ထုတ္နံပါတ္ပဲ ေပးတယ္။ တရားမ၀င္ ပိုက္ဆံေပးၿပီး လက္ရွိ အကၡရာရေနတဲ့ လူေတြလည္းရွိတယ္”ဟု အဆိုပါ လုပ္ငန္းရွင္က ဆိုသည္။

ကညန တာ၀န္ရွိသူက ဆက္လက္၍“စက္မႈ ၂ ကထုတ္ေနတဲ့ Grand Tiger ၊ ၀က္ဂြန္တို႔ဆို လက္ရွိ အကၡရာနံပါတ္ ရတယ္၊ အေရအတြက္ ႀကိဳက္သေလာက္ ထုတ္ခြင့္ရွိတယ္။ ဇုန္နံပါတ္က ေစ်းေပါ တယ္။ လက္ရွိ အကၡရာက ေစ်းႀကီးတယ္။ ဇုန္ထုတ္ကားဆိုေပမယ့္ အျပင္ပန္းၾကည့္ရင္ ႏိုင္ငံျခားက အခုမွ သြင္းလာတဲ့ ကားလို ဒီဇိုင္းက မိုက္ေတာ့ လက္ရွိ အကၡရာ တပ္ၿပီး ႏိုင္ငံျခားက သြင္းလာတဲ့ကားလို ျမွင့္ေရာင္းတာမ်ဳိးေတြ လုပ္လို႔ရတယ္”ဟု ရွင္းျပသည္။

စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အရာရွိတဦးကလည္း“အရင္တုန္းက FMI ကုမၸဏီနဲ႔ ဆူဇူးကီးနဲ႔ ဖက္စပ္ ထုတ္တုန္းက ဆူဇူးကီး ကုမၸဏီျဖစ္တာေၾကာင့္ဆိုၿပီး ျပည္ပက သြင္းလာတဲ့ အကၡရာ ေပးခဲ့ဖူးတယ္။ တရားမ၀င္ အေနနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ သူေတြရယ္၊ ပိုက္ဆံ သိန္းခ်ီ ထိုးေပးေနတဲ့ လူေတြကို ေပးထားတာ ရွိခဲ့ဖူးတယ္”ဟု ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ကား၀ယ္ေရာင္း လုပ္ကိုင္ေနသူတဦးကမူ သတ္မွတ္စည္းကမ္းအတိုင္း ကားနံပါတ္မ်ားကို တိတိက်က် ထုတ္ေပး သင့္သည္ဟု ေျပာဆုိသည္။

“ေစ်းကြက္ထဲမွာကေတာ့ ဇုန္ထုတ္ ကားစီးတဲ့ သူရယ္၊ ျပည္ပက တိုက္႐ုိက္၀င္လာတဲ့ ကား စီးတဲ့ သူရယ္ သီးသန္႔ရွိတယ္။ ဇုန္ထုတ္ကား ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း တ႐ုတ္ပစၥည္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဂ်ပန္ပစၥည္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျပည္ပ ကားရဲ႕ အရည္အေသြးကို မမီႏိုင္ပါဘူး။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းအတိုင္း နံပါတ္ျပားေတြ တိတိက်က် ထုတ္ေပးသင့္တယ္။ ဇုန္နံပါတ္ျပား ရထားၿပီး ဒီနံပါတ္ျပားကို တျခားကားမွာ ကပ္ၿပီးစီးတာက တရားမ၀င္ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္”ဟု ၎က ေျပာသည္။

ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပိုင္လိမိတက္က တ႐ုတ္ ေဒါင္ဖန္း ကုမၸဏီႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ မိုက္ခ႐ုိဘတ္စ္ ကားမ်ားကို ထုတ္လုပ္ရာ ယင္းကားမ်ားကို ေရႊျပည္သာ စက္မႈဇုန္ရွိ Rammar ကုမၸဏီမွ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ေပးေနေၾကာင္း သိရသည္။

ေဒါင္ဖန္း တ႐ုတ္ကုမၸဏီမွ ထုတ္လုပ္သည့္ ကားႀကီးမ်ားကို စစ္တပ္တြင္လည္း အသံုးျပဳသည္။

Rammar ကုမၸဏီ၏ ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္လအတြင္း ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ကားျပပြဲတြင္ ေငြႀကိဳေပးစနစ္ျဖင့္ မိုက္ခ႐ုိဘတ္စ္ကား ၀ယ္ယူမႈ အစီး ၁၀၀၀ ခန္႔ရွိခဲ့သည္ဟု သိရသည္။

လက္ရွိ ေစ်းကြက္တြင္ မိုက္ခ႐ုိဘတ္စ္(ဇုန္ထုတ္ကား)သည္ က်ပ္ သိန္း ၃၀၀ ၀န္းက်င္ခန္႔ ရွိၿပီး မိုက္ခ႐ုိဘတ္စ္ အမ်ဳိးအစား (ဂ်ပန္မွ တင္သြင္း)သည္ က်ပ္ သိန္း ၆၅၀ ခန္႔ရွိေၾကာင္း၊ ေမာ္ဒယ္အလိုက္ ေစ်းႏႈန္းနိမ့္သြားေၾကာင္း ရန္ကုန္ ေက်ာက္ေျမာင္း ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ကား ၀ယ္ေရာင္း လုပ္ကိုင္ေနသူတဦးက ေျပာသည္။

“စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားေတြရယ္၊ ဟိုတေလာက အခြန္ေဆာင္ၿပီး ခြင့္ျပဳလိုက္တဲ့ ကားေတြေၾကာင့္ ကားေစ်းကြက္ကေတာ္ေတာ္ နာလန္ မထူဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အရင္တုန္းက က်ပ္ သိန္း ၁၄၀၀ ေလာက္တန္တဲ့ မတ္တူး ေရႊငါး ကား က အခု သိန္း ၈၀၀ ၊ ၈၅၀ ေလာက္ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ ကားတိုင္း ထက္၀က္ေလာက္ ေစ်းက်သြားတယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။

ျမန္မာ့ စီးပြားေရးဦးပုိင္ လီမိတက္သည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း၊ သေဘၤာလိုင္း လုပ္ငန္း၊ ဆိပ္ကမ္းလုပ္ငန္းမ်ား၊ ကား တင္သြင္းခြင့္၊ ဓာတ္ဆီလုပ္ငန္း အပါအ၀င္ ျပည္သူပုိင္လုပ္ငန္း အမ်ားအျပားကို လက္၀ါးႀကီးအုပ္ၿပီး အထူးအခြင့္ အေရးရရွိက စစ္တပ္ရန္ပံုေငြ ရွာေပးေနေသာ စီးပြားေရး အစုအဖြဲ႕ျဖစ္သည္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံရွိ ကားထုတ္ လုပ္သည့္ TATA Motors ကုမၸဏီႏွင့္ အမွတ္ (၂) စက္မႈ ၀န္ႀကီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္း၍လည္း တႏွစ္လွ်င္ ဆလြန္းကား အစီးေရ တေသာင္းခန္႔ ထုတ္ရန္ စီစဥ္မႈမ်ားျပဳလုပ္ေနသည္။

စစ္အစုိးရႏွင့္ ဖက္စပ္လုပ္ကိုင္ ေနသည့္ ျမန္မာ ဆူဇူကီးကား ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းတြင္ တုိယုိတာ ကားကုမၼဏီႀကီး၏ ကုမၸဏီခြဲ တခုျဖစ္ေသာ Toyota Tsusho Corp (TTC) က ဆက္လက္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ဆက္လက္မျပဳလုပ္ေတာ့ေၾကာင္း မၾကာေသးမီက ႐ိုက္တာ သတင္း တရပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စစ္အစုိးရ၏ အခြန္အခႏႈန္း ၾကီးျမင့္မႈ၊ လာဘ္စားမႈ၊ တင္းက်ပ္သည့္ စည္းကမ္းစနစ္ ထားရွိမႈမ်ားေၾကာင့္ ကားေစ်းႏႈန္းမွာ ႏိုင္ငံတကာ ေပါက္ေစ်းထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာျမင့္မားလ်က္ရွိျပီး စစ္အစုိးရႏွင့္နီးစပ္ေသာ ကား တင္သြင္း ခြင့္ ရရိွသူတခ်ိဳ႕ပိုင္ဆိုင္ေသာကားမ်ားမွလြဲ၍ ျပည္တြင္းသုံး ကားအမ်ားစုမွာ ေမာ္ဒယ္နိမ့္ ကားမ်ားသာျဖစ္သည္ဟု သုံးစြဲသူ မ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။

ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ နရီလင္းလက္ ေရးသားသည္။

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: