ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ျပန္ဖြင့္ဦးမည္ မဟုတ္

ထုိင္းႏုိင္ငံ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အဖိဆစ္ ေ၀့ခ်ာခ်ီ၀သည္ ျမန္မာျပည္သို႔ တရက္ၾကာခရီးစဥ္ သြားေရာက္ခဲ့ ေသာ္လည္း နယ္စပ္တံတား ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ရန္ အတြက္ အလွမ္းေ၀းဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာ စစ္အစိုးရ၏ အဆိုအရ ျပည္တြင္း ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းၿပီးမွသာလွ်င္ နယ္စပ္တံတား ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လတ္တေလာတြင္ ေျဖရွင္းႏိုင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အဖိဆစ္က ေျပာသည္ဟု Thai News Agency (TNA) သတင္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

“နယ္စပ္ ပိတ္ထားေတာ့ ရန္ကုန္မွာ ကုန္ေတြ ျပတ္တာေပါ့ဗ်ာ။ ျမ၀တီ နယ္စပ္ တံတားဂိတ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေစ်းကြက္ အတြက္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးက အနီးဆံုးပဲ”ဟု ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း ခ်ဳပ္ (UMFCCI) မွ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉး ဦးျမင့္စိုးက ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။

၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အဖိဆစ္၏ ပထမဦးဆံုး ျမန္မာႏုိင္ငံခရီးစဥ္တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး ကဆစ္ ဖိ႐ုမ္း အပါအ၀င္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ၾကည္းတပ္ ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Prayuth Chan Ocha တုိ႔ လိုက္ပါသြားခဲ့ေၾကာင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊက မစၥတာ အဖိဆစ္ႏွင့္ အဖြဲ႔ကုိ လက္ခံေတြ႔ဆံုခဲ့ၿပီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးသိန္းစိန္ အပါအ၀င္ အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးပြဲ တရပ္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

မစၥတာ အဖိဆစ္၏ ခရီးစဥ္၌ ႏို၀င္ဘာလတြင္ က်င္းပမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထုိင္းႏိုင္ငံမွ အကူအညီေပးရန္ အစီ အစဥ္ရွိခဲ့ေၾကာင္း ထုိင္းအစိုးရ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူ Panitan Wattanayagornကုိ ကုိးကား၍ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာတြင္ ယေန႔ ေဖာ္ျပထားသည္။

“ဒီေရြးေကာက္ပြဲဟာ ျမန္မာျပည္ တိုးတက္မႈနဲ႔ ပြင့္လင္းျမင္သာဖို႔ အတြက္ ပထမဦးဆံုး ေျခလွမ္းပါပဲ၊ ျမန္မာျပည္ကေနၿပီး အကူအညီ လိုခ်င္ရင္ ေပးႏိုင္မယ့္ စြမ္းအားရွိပါတယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။

သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆံုးရရွိသည့္ သတင္းမ်ားအရ ထိုင္းအစိုးရ၏ ေရြးေကာက္ပြဲ အကူအညီ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို ျမန္မာ စစ္အစိုးရ က ပယ္ခ်ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ေရြးေကာက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံတကာ၏ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈမ်ားကို သတိျပဳမိေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာ ျပည္တြင္းေရး ျပႆနာမ်ားကုိ ေျဖရွင္းရာတြင္ ျပည္ပမွ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္မႈမ်ား မပါဘဲ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ျမန္မာစစ္အစိုးရက မစၥတာ အဖိဆစ္ကို ေျပာဆိုေၾကာင္း TNA သတင္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ထိုင္းႏုိင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိေနေသာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား အေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အဖိဆစ္က ျမန္မာ စစ္ အစိုးရ ႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈရရွိရန္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ေၾကာင္း သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။

ထုိင္းသတင္းမ်ား အဆိုအရ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကပၸလီပင္လယ္ အတြင္းရွိ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းကုိ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ပူးတြဲ တည္ ေဆာက္ရန္ သေဘာတူညီ ခဲ့ၾကသည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ဇူလိုင္လ ၁၈ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ စစ္အစိုးရဘက္က ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ ေရး တံတားကို ပိတ္ထားခဲ့သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ နယ္စပ္ဂိတ္မ်ား အနက္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သည္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ အႀကီးဆံုးဂိတ္ တခုျဖစ္ၿပီး ထိုင္းႏွင့္ ျမန္မာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား အျပန္အလွန္ တင္ပုိ႔သည္။

တာ့ခ္ ခ႐ိုင္အတြင္းရွိ ေသာင္ရင္းျမစ္ ကမ္းပါးတေလွ်ာက္တြင္ ထိုင္းဘက္အျခမ္းက ကမ္းထိန္းတမံမ်ား ေဆာက္လုပ္ေနျခင္းကို ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားက ကန္႔ကြက္သည့္ အေနျဖင့္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈမ်ားကို ပိတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုင္းဘက္အျခမ္းမွ ကမ္းပါး အကာအကြယ္ တမံမ်ား ေဆာက္လုပ္မႈေၾကာင့္ ေရေၾကာင္းေျပာင္းလဲၿပီး ျမန္မာဘက္ ကမ္းပါး တိုက္စားႏိုင္သည့္ အတြက္ ျမန္မာအစိုးရက ကန္႔ကြက္ခဲ့သည္ဟု သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။

တံတားပိတ္ထားမႈေၾကာင့္ ထိုင္းကုန္သည္မ်ား တရက္လွ်င္ ဘတ္သန္း ၁၀၀ ခန္႔ အထိ နစ္နာလ်က္ရွိေၾကာင္း ထိုင္းသတင္း မ်ားက ေဖာ္ျပသည္။

ျမန္မာက ထုိင္းသို႔ တင္ပုိ႔သည့္ ကုန္ပစၥည္းတန္းဖိုးမွာ တလလွ်င္ ဘတ္သန္း ဆယ္ဂဏန္း (က်ပ္ သန္း ၃၀၀) ခန္႔သာရွိၿပီး ထိုင္း ႏိုင္ငံက ျမန္မာသို႔ တင္ပို႔သည့္ ကုန္ပစၥည္းတန္ဖိုးမွာ ဘတ္ သန္း ၁၀၀၀ (က်ပ္ သန္း ၃၀၀၀၀) ခန္႔ ရွိသည္ဟု သိရ သည္။

ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ သန္းထိုက္ဦး ေရးသားသည္။

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: