ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၲေလး ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း ေဖာက္မည္

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းအား တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ အကူအညီျဖင့္ လာမည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ ေဖာက္လုပ္မည္ဟု သိရသည္။

၃၈၅ . ၅၀ မုိင္ ရွည္လ်ားသည့္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး ျမန္ႏႈန္းျမွင့္ရထားလမ္းကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္ ကူမင္း အေျခစိုက္ ရထားထုတ္လုပ္ေရး ကုမၸဏီ၏ အကူအညီျဖင့္ ၂၀၁၅ တြင္ အၿပီးေဖာက္လုပ္မည္ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ ေရး၀န္ႀကီး ဌာနႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားက ေျပာသည္။

အဆိုပါ စီမံကိန္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီ အတြင္းေရးမႉး (၁) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း သီဟ သူရ တင္ေအာင္ျမင့္ဦး ဦးေဆာင္သည့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးအဖြဲ႔ ဇူလိုင္လ ၉ ရက္ေန႔က တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ခ်စ္ၾကည္ေရး ခရီးသြား ေရာက္စဥ္ သေဘာတူညီ ခ်က္မ်ားအရ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္ ဟု သိရသည္။

ကူမင္းအေျခစိုက္ ရထားထုတ္လုပ္ ေရးကုမၸဏီမွ ထိုရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရန္ စမ္းသပ္စစ္ေဆးမႈမ်ားလာေရာက္ ျပဳလုပ္ ေပးမည္ဟုရထားပို႔ေဆာင္ ေရး၀န္ ႀကီး ဌာနက ေျပာသည္။

“အာဏာပိုင္ေတြ တ႐ုတ္ကိုခ်စ္ၾကည္ေရးခရီး သြားတုန္းက တ႐ုတ္က နည္းပညာေတြ ကူညီေပးမယ္။ ရထားတြဲေတြ အလ ကားေပးမယ္ဆိုၿပီး ေျပာလိုက္တာေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ဒီလို သေဘာတူခဲ့တာေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ တ႐ုတ္အဖြဲ႔က လာမွာ”ဟု ေနျပည္ေတာ္ ရထားပို႔ေဆာင္ ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အရာရွိတဦးက ေျပာသည္။

ေျမသားႏွင့္ ေဖာက္လုပ္မည့္ လမ္းအေနအထားတို႔အား စစ္ေဆးေပးရန္ လာေရာက္မည္ဟု သိရၿပီး အသစ္ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီး သြားသည့္ ရန္ကုန္-မႏၱေလးကားလမ္းႏွင့္အၿပိဳင္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားလမ္းကို ေဖာက္လုပ္မည္ဟု သူက ဆိုသည္။

အဆိုပါ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းအား ယခင္က ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ေဖာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ထားၿပီးမွ ေျပာင္းလဲသြားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ခရီးစဥ္တြင္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးက႑ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးအား ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီး ေဘက်င္းၿမိဳ႕ မီးရထား ဘူတာ႐ံုသို႔ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈ၍ အဆင့္ျမင့္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားျဖင့္ စီးနင္းေလ့လာခဲ့သည္ကို ဇူလိုင္ ၁၄ ရက္ေန႔ ထုတ္ ေၾကးမံု သတင္းစာတြင္ေဖာ္ျပထားသည္။

“ခရီးစဥ္မွာ ပါသြားတဲ့ အာဏာပိုင္ေတြ အေျပာအရဆို ေျမေအာက္ ဒါမွမဟုတ္ မိုးေပၚ ရထားလမ္း ေဖာက္မယ္ဆိုၿပီး ေျပာေန တယ္။ ဒါမ်ဳိးလုပ္ဖို႔ ဆိုတာ အခ်ိန္ကုန္၊ ေငြကုန္ၿပီး အဓိက ကိုယ့္ႏိုင္ငံနဲ႔ မကုိက္တဲ့ အစီအ စဥ္ႀကီး။ ဟိုက အလကားေပးမယ့္ ရထားလမ္းေတြက အစ စီစဥ္ေပးမယ္ဆိုေတာ့ သေဘာတူခဲ့တာ။ တ႐ုတ္က ဒီလထဲလာၿပီး ေျမသားစမ္းသပ္တာတို႔၊ တိုင္း တာ တာတို႔ လာလုပ္မယ္ ေျပာတယ္ ” ဟု ရန္ကုန္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွအရာရွိ ဗိုလ္မႉးတဦးကဆိုသည္။

အဆိုပါ ျမန္ႏႈန္းျမင့္မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္မည္ဆိုပါက လွ်ပ္စစ္မီးလံုေလာက္စြာရရွိရန္လိုအပ္ေသာေၾကာင့္ ေဖာက္လုပ္မည့္ လမ္းေတာက္ ေလွ်ာက္တြင္ ၂၄ နာရီ မီးရရွိရန္ အလ်င္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု သူကေျပာသည္။

လက္ရွိ ေမာင္းႏွင္ေနေသာ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္ရထားလမ္း သည္ အခ်ိန္ ၁၆ နာရီခန္႔ ၾကာျမင့္ေၾကာင္း သိရ သည္။

“ အခုေနာက္ပိုင္းေဖာက္တဲ့ ရထားလမ္းေတြ မွန္သမွ် ေနျပည္ေတာ္ကို ဆံုခ်က္လို သေဘာထားၿပီး ေဖာက္သြားမွာ။ ခုလမ္းက လည္း အဲဒီလိုပဲ ေနျပည္ေတာ္ကို ျဖတ္ၿပီး မႏၱေလး ကို ဆက္သြားမွာ။ အခု ေဖာက္မယ္ဆိုတဲ့ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားလမ္းဆို တာကလည္း ခ်က္ခ်င္း ထလုပ္လို႔မရဘူး ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ရဦးမယ္ ” ဟု ေနျပည္ေတာ္ ေဆာက္လုပ္ ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ အႀကီးတန္း အင္ဂ်င္နီယာ တဦးက ဆိုသည္။

အဆိုပါ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားလမ္းအား ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလးအျမန္လမ္းႏွင့္ ယွဥ္ကာ ေဖာက္လုပ္သြားမည္ဟု သိရ သည္။

ဇူလိုင္လ ၉ ရက္ေန႔က အတြင္းေရးမႉး (၁) ဗိုလ္ခ်ဴပ္ႀကီး သီဟသူရ တင္ေအာင္ျမင့္ဦး တ႐ုတ္ျပည္သို႔ ခ်စ္ၾကည္ေရးခရီးသြား ေရာက္ခဲ့စဥ္ မီးရထားစက္ေခါင္း ထုတ္လုပ္ေရးစက္႐ံု၌ ေျမေအာက္ ရထားတြဲ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအား ၾကည့္႐ႈခဲ့ ေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ သေဘာတူညီထားေသာ စာခ်ဳပ္အရ စိန္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ေျမႏွင့္ ပတၱျမား ဓာတ္ေငြ႕ေျမတို႔မွ ထြက္ရွိသည့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔မ်ားကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၊ ကူမင္းသို႔ ပိုက္လိုင္းျဖင့္ တင္ပို႔ ေရာင္းခ်သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္း ဓာတ္ေငြ႔ေျမ ႏွစ္ခုမွ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ထြက္ရွိမႈသည္ တေန႔လွ်င္ ကုဗသန္း ၇၀၀ ခန္႔ရွိေၾကာင္းသိရသည္။

ဧရာ၀တီသတင္းေထာက္ နရီလင္းလက္ ေရးသားသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: