နမ္းခမ္း-ဗန္းေမာ္ကားလမ္း ဆိုးဆိုးဝါးဝါး ပ်က္စီး

ကခ်င္ျပည္နယ္ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း နမ္းခမ္းၿမိဳ႕အၾကား ဆက္သြယ္ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမွာ ယခုႏွစ္အတြင္း ဆုိးဆိုးဝါးဝါး ပ်က္စီးေနၿပီး ခရီးသည္တင္ ကားငယ္မ်ားမွာ (၂) ရက္မွ (၃) ရက္အထိ လမ္းခရီးတြင္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ေနၾကရသည္။

ဗန္းေမာ္-နမ္းခမ္းကားလမ္းတြင္ မံစီၿမိဳ႕နယ္ မဒါယံေက်းရြာမွစ၍ မံဝိန္းႀကီးေက်းရြာအၾကား မိုင္ (၄ဝ) ဝန္းက်င္ ရွည္လ်ားသည့္ လမ္းပိုင္းအတြင္း ခ်ဳိင့္မ်ား၊ ရႊံ႕ႏြံမ်ား ျပည့္ႏွက္ေန၍ လမ္းခရီးအၾကား ႏြံအတြင္း ယာဥ္ဘီးမ်ား နစ္ျမႇပ္ေနသည္ကို ကူညီႏိုင္ရန္ ကား (၂) စီး၊ (၃) စီး ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ေမာင္းႏွင္ေနရေၾကာင္း ဗန္းေမာ္ကားသမားတဦးက ေျပာသည္။

၎က “ကားေတြက ဗြက္ထဲ နစ္ၿပီဆိုရင္ အဲဒီေနရာမွာ အနည္းဆံုး နာရီဝက္ေလာက္ၾကာေရာ။ အဲဒါေတြက မႏၲေလးအေခၚ တျပေလာက္ သြားရင္ တခါ ႀကံဳေနရတယ္။ ဒီေတာ့ ကားတစီးတည္း မသြားရဲဘူး။ (၂) စီး၊ (၃) စီးရိွမွပဲ သြားႏိုင္တာ။ ဗြက္နစ္ရင္ ဆဲြတာ၊ တြန္းတာ လုပ္ႏိုင္ေအာင္ အေဖာ္ေတြပါမွ သြားရဲတာ။ အဲလိုမဟုတ္ရင္ ေတာေတာင္ထဲ ေရျပတ္၊ အစာျပတ္ ဒုကၡေရာက္ကုန္မယ္” ဟု ေျပာသည္။

ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမ်ား၊ အေရးႀကံဳသူမ်ားက ဗန္းေမာ္-လြယ္ဂ်ယ္လမ္းမွတဆင့္ တ႐ုတ္ျပည္ထဲမွျဖတ္၍ သြားေနၾကေၾကာင္း၊ ေငြေၾကးမတတ္ႏိုင္သူမ်ားကသာ ယခုလမ္းပိုင္းကုိသုံး၍ သြားလာေနၾကသျဖင့္ ခရီးသည္ရရိွမႈ နည္းပါးေၾကာင္း အဆိုပါ ကားသမားက ေျပာသည္။

၎က “ဗန္းေမာ္ကေန လြယ္ဂ်ယ္ကိုသြား၊ အဲဒီမွာ တ႐ုတ္ထဲ ဝင္တဲ့ စာအုပ္လုပ္၊ တ႐ုတ္ျပည္ထဲ ျဖတ္ၿပီး ျမန္မာျပည္ထဲ ျပန္ဝင္တယ္၊ ေန႔ခ်င္းေပါက္ပဲ။ ေငြက (၃) ေသာင္းေလာက္ကုန္တယ္။ အေရးတႀကီး ေရာက္ေအာင္ သြားရတဲ့သူ၊ ေငြတတ္ႏိုင္သူေတြက အဲဒီတ႐ုတ္ျပည္ထဲ ျဖတ္ၿပီးသြားတဲ့လမ္း သံုးတယ္။ ဗန္းေမာ္-နမ္းခမ္းက တေယာက္ က်ပ္ (၆,ဝဝဝ) ပဲ၊ ေစ်းေတာ့ ကြာတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲလို ေန႔ခ်င္းေပါက္လမ္းမွာ ရက္ၾကာတာရိွလို႔ စီးတဲ့သူ သိပ္မရိွၾကဘူး။ ကုန္ပစၥည္းအတြက္နဲ႔ပဲ သြားၾကတာမ်ားတယ္” ဟု ေျပာသည္။

မိုင္ (၆ဝ) ေက်ာ္ရွည္လ်ားသည့္ ဗန္းေမာ္-နမ္းခမ္း လမ္းျပဳျပင္ေရး ကန္ထ႐ိုက္ရရိွထားသည့္ ေအးရွားေဝါလ္ ကုမၸဏီက ပြင့္လင္းရာသီေရာက္မွသာ လမ္းျပင္ဆင္ရန္ရိွၿပီး ယခုကဲ့သုိ႔ ကားလမ္းပ်က္စီးရျခင္းသည္ ေမွာင္ခိုကားႀကီးမ်ား သြားလာ၍ျဖစ္ေၾကာင္း ဗန္းေမာ္ေဆာက္လုပ္ေရးဌာန႐ံုးႏွင့္ နီးစပ္သူ ေဒသခံတဦးက ေျပာသည္။

၎က “အရင္ႏွစ္ေတြကေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရးကေန ျပင္တာ။ အခုေတာ့ ေအးရွားေဝါလ္ကို (၇) လပိုင္းက ကန္ထ႐ိုက္ေပးထားတယ္။ သူတို႔က မိုးတြင္းကာလလည္း ျဖစ္ေနလို႔နဲ႔ တူတယ္၊ လုပ္ငန္း မစႏိုင္ေသးဘူး။ အမွန္က အဲဒီလမ္းကို ကားႀကီးေတြ ေပးမျဖတ္ခိုင္းဘူး။ ေဆာက္လုပ္ေရးက ပိတ္ထားတယ္။ အဲဒါကို စစ္တပ္နဲ႔ နယ္ေျမခံ ရယကေတြ၊ ရဲေတြက ပိုက္ဆံယူၿပီး သစ္ကားေတြ၊ အင္က်င္းေက်ာက္နဲ႔ ေက်ာက္စိမ္းသယ္တဲ့ ကားႀကီးေတြ ဒီမိုးတြင္း ျဖတ္ခြင့္ေပးလိုက္တာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီေလာက္ထိ ဆိုးဆိုးဝါးဝါး ျဖစ္သြားတာ” ဟု ေျပာသည္။

ေခတ္ၿပိဳင္သတင္းေထာက္ ခိုင္လင္း ေရးသားသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: