ေနျပည္ေတာ္-ရန္ကုန္ လွ်ပ္စစ္ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရန္ ျပင္ဆင္

တ႐ုတ္၏နည္းပညာအကူအညီျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္-ရန္ကုန္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ လွ်ပ္စစ္ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး လမ္းပုိင္းေျမသား စတင္ျပဳျပင္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္ မီးရထား၀န္ႀကီးဌာနမွ အရာထမ္းတဦးက ေျပာၾကားသည္။

အဆုိပါ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းသည္ ေနျပည္ေတာ္-ရန္ကုန္ခရီးအား ၾကာျမင့္ခ်ိန္ (၃) နာရီျဖင့္ ေမာင္းႏွင္မည္ျဖစ္ၿပီး ရထားတြဲဆုိင္းမ်ားကုိလည္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား ကုိယ္တုိင္ လာေရာက္တပ္ဆင္ေပးမည္ဟု သိရသည္။

၂၀၁၃ ခုနွစ္တြင္ အိမ္ရွင္ႏိုင္ငံအျဖစ္ ေနျပည္ေတာ္၌ လက္ခံက်င္းပမည့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ အားကစားၿပိဳင္ပြဲ (ဆီးဂိမ္း) အမီ ေဖာက္လုပ္ဖြင့္လွစ္မည္ဟု မီးရထား၀န္ႀကီးဌာနမွ မီးရထား အင္ဂ်င္နီယာတဦးက ေျပာသည္။

၎က “ျမန္မာ့မီးရထားဆုိက္က အင္ဂ်င္နီယာေတြ ေရာက္ေနတယ္။ တ႐ုတ္နည္းပညာရွင္ေတြနဲ႔ စက္တင္ဘာ (၂၂) ရက္ေန႔က မီးရထား၀န္ႀကီးဌာနမွာ ေတြ႔ဆုံညႇိႏႈိင္းမႈေတြ လုပ္ခဲ့တယ္” ဟု ေျပာသည္။

လွ်ပ္စစ္ရထားလမ္း အစီအစဥ္ကို ၂၀၁၅ တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္မည္ဟုလည္းေကာင္း၊ ဂ်ပန္နည္းပညာ၊ တ႐ုတ္နည္းပညာ၊ ကုိယ္ပုိင္နည္းပညာတခုခုျဖင့္ ေဖာက္လုပ္မည္ဟုလည္းေကာင္း သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။

ယခုေဖာက္လုပ္မည့္ ေနျပည္ေတာ္-ရန္ကုန္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းအရွည္မွာ (၂၂၆) မုိင္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိေျပးဆြဲေနသည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး မီးရထားလမ္းႏွင့္ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ား၌ ယွဥ္လ်က္ ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ကာ ေနျပည္ေတာ္-ရန္ကုန္ ေျခာက္လမ္းသြား ယာဥ္ေၾကာႏွင့္မူ ေ၀းကြာၿပီး သီးသန္႔လမ္းေၾကာင္းအျဖစ္ ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္သည္ဟု မီးရထားအင္ဂ်င္နီယာဌာနမွ အင္ဂ်င္နီယာဌာန တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာၾကားသည္။

၎က “ရထားလမ္းတေလွ်ာက္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား အျပည့္အ၀ ေပးရမယ္။ သံလမ္းေတြကုိ standard အဆင့္ သုံးရမယ္။ ဆီးဂိမ္းအမီ ၂၀၁၃ မွာ အၿပီးတည္ေဆာက္ရမွာ ျဖစ္လုိ႔ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိႏုိင္တယ္” ဟု ဆိုသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လမ္းပုိင္း ေျမသားျပဳျပင္မႈကုိ မည္သည့္ေနရာမွ စတင္လုပ္ေဆာင္ေနသည္ကို အတိအက်မသိရေသာ္လည္း ရြာသာႀကီးဘူတာ ၀န္းက်င္အပုိင္းမွ စတင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္သည္ဟု မီးရထား၀န္ထမ္းတုိ႔က ေျပာဆိုသည္။

ေနျပည္ေတာ္ဗဟုိျပဳ အမ်ဳိးသားမီးရထား ကြန္ရက္စီမံကိန္းတြင္ ရထားလမ္းစီမံကိန္း (၁၃) ခုရွိၿပီး စုစုေပါင္းခရီး (၂၂၆၅) မုိင္အကြာအေ၀းအတြက္ ေဖာက္လုပ္ၿပီး ရထားလမ္းပိုင္းမွာ (၃၂၁) မုိင္သာရွိေသးေၾကာင္း၊ ယခု ျမန္ႏႈန္းျမင့္ လွ်ပ္စစ္ရထားစီမံကိန္းသည္ (၁၄) ခုေျမာက္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဌာနဆိုင္ရာသတင္းမ်ားအရ သိရသည္။

အဆုိပါ စီမံကိန္းအတြက္ တ႐ုတ္-ျမန္မာ ပူးေပါင္းခ်စ္ၾကည္ေရး နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ (MOU) ကုိမူ လက္မွတ္ေရးထုိးျခင္း မျပဳရေသးေပ။

လတ္တေလာ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ရထားလမ္းပုိင္းသည္ (၂၃၄) မုိင္ ရွည္လ်ားၿပီး တနာရီ ပ်မ္းမွ် (၄၀) မုိင္ႏႈန္းျဖင့္ ပုံမွန္ေမာင္းႏွင္ခ်ိန္ (၈) နာရီ မိနစ္ (၄၀) ၾကာျမင့္သည္။

ေခတ္ၿပိဳင္သတင္းေထာက္ ေအာင္ထက္ ေရးသားသည္။

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: